Aanmelden

U mag uw kind aanmelden bij een basisschool zodra het kind 3 jaar oud is. In Wageningen kunt u kiezen uit 12 basisscholen. Via de volgende link komt u op de aanmeldpagina van de Gemeente Wageningen.  Hier kunt u de 12 basisscholen vinden, mede als veelgestelde vragen.

De dag waarop een kind vier jaar wordt, mag het naar de basisschool. Dat is nog niet verplicht, maar het is wel wenselijk om dit te doen. Voor de planning van de school is het prettig als u uw kind ongeveer een half jaar voordat deze vier jaar wordt aanmeld.
Mocht u als toekomstige ouder eerst nader kennis willen maken, dan vinden we dat heel plezierig. U kunt dan een afspraak maken met de directeur van de school. In dit kennismakingsgesprek kunt u vragen stellen en wordt er uitleg gegeven over de gang van zaken bij ons op school. Daarnaast lopen we samen door de school om de sfeer te proeven.
Wanneer u besluit om uw kind in te schrijven bij ons op school, maken wij graag een vervolgafspraak waarin alle gegevens worden doorgenomen en wordt er afgesproken wanneer uw kind voor het eerst naar school komt.
Uw kind mag 10 dagdelen bij ons meedraaien voordat het 4 jaar wordt.